Followers

HIDUP IBARAT LAYANG LAYANG :)

Assalamualaikum..

First of all, aku qasa aku dah lama tak bukak profile aku ni, agak2 dah bersawang kot..tp baguih jugak..dalam 2 tawon ni dah banyak benda baru aku dapat .

  • PERTAMA
  1. Aku dah blajaq macam mana nak jadi lebih dewasa , berbanding dgn yg sebelum ni masa mula2 aku sambong blajaq dulu ~ (RASA MALU KEJAP)
  2. Second , bukan susah nak buat oqang lain benci or tak suka kita , dan bukan senang jugak nak buat org suka or syg sgt dekat kita pon~
  3. Manusia FAKE lg melambak daripada SAHABAT , bukan KAWAN tp SAHABAT yg aku tekankan ~
  4. Ingat bila kita nak berubah tu senang ka? silap aribulan lg jauh menyimpang dr niat yg asal ~
  5. Setiap perkara buruk yg pernah kita buat , cepat atau lambat kita akan dapat balik keburukan tu ~
  6. Jangan nilai setiap benda yg ussual tu adalah perkara ringan , Pi check balik kitab2 hampa ~
BENDA PALING BAIK YANG PERLU AMPA TINGGALKAN KALAU TERINGIN NAK BERUBAH,BERTAUBAT,DAN SEUMPAMANYA, 

  • KALAU DAH ADA BOYPRENG/GIRLPRENG TU , PUTUS JELAH
  • LEBIH BAIK BERDIAM DIRI DARIPADA POT PET POT PET
  • SETIAP MALAM SEBELUM TIDOQ , CHECK DULU APA YG AMPA DAH BUAT SEHARIAN , THEN BAHAGILAH KEBAIKAN DAN KEBURUKAN AMPA TU 
  • BERKAWANLAH DGN ORG YG BAIK2 DAN ELAKKAN DIRI DR TERJEBAK DGN SESI UMPAT MENGUMPAT :)
sebenaqnya.apa yg lebih penting dalam kehidupan ni adalah diri ampa sendiri , acuan dtg dr diri ampa sendiri , nak berubah tak semestinya kena guidance dr oqg lain , berdiri lah atas kaki sendiri dan yang paling penting , kalau betul2 ada asa nak berubah , berbaliklah pada hukum ALLAH yang sebenar2nya . kalau setakat nak berubah tapi stilll buat benda yg salah . baik lupakan jela niat ampa tu . :) check !
 
penat bebel ! cepat like^^

No comments:

Post a Comment

budak setan owner